söndag 10 november 2013

JULEN 2013 NÄRMAR SIG

Jag ser så fram emot tiden vi har framför oss nu. Även om vi hade öppet förra julen så tror jag att det blir snäppet bättre i år. Att butiken finns sprider sig och jag tror att många är sugna på att besöka butiken i julskrud.

Att få greja i butiken på kvällarna är det roligaste jag vet och jag längtar till dagarna jag har öppet butiken.  Hade så önskat att kunna stå där varje dag. Men 4 av 7 dagar är bra det också.

Vi har fått in mycket julfint redan i butiken och mer är på ingång. Jag flyttar och ändrar och flyttar tillbaka igen. Har lite svårt att få plats med allt. Men finns det hjärterum som man så fint säger.




Hjärta med bjällror från Ib Laursen




Adventslyktor från Ib Laursen




Träljusstake nr 1-4 (Tyvärr slut)



Träljusstake som kan användas antingen som adventsljusstake 
eller som vanlig ljusstake under hela julen. Kommer från Madley´s. (Tyvärr slut)



Adventsljusstake i zink 



Vit adventsljusstake i plåt från Affari.
Siffrorna finns i vitt, svart och rött. 




Härliga ljuslyktor från Affari i julens finaste färger




Plåtkrans från Madley´s, ca. 20 cm i diameter



Prydnadsängel i järn




Zinkhus som dekoration i trollhassel eller julgran. 






Ljuskrans från Ib Laursen. Nummerplattor köps upptill. 







Glasskål med kopparkant med plats för fyra ljus.



Lyktor för värmeljus i tre olika mönster.


Men som sagt, det kommer mera. Till nästa helg har jag fyllt på med ännu mera nytt. Vänta dock inte för länge med att titta in hos mig i stugan. Jag tar inte alltid in många av varje, så risken finns att det tar slut.



//Malin



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar